Contact & bereikbaarheid

Al onze campussen zijn uitgerust met een ruime parking en fietsenstalling. Bovendien zijn de campussen ook vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. Klik op de gewenste campus om een meer gedetailleerde routebeschrijving te bekijken.

Campus Knokke-Heist

Kalvekeetdijk 260,
8300 Knokke-Heist

Campus Blankenberge

Dr Fr. Verhaeghestraat 1,
8370 Blankenberge

Campus Maldegem

Brugse Steenweg 183E,
9990 Maldegem

Incidenten, klachten of suggesties melden

Wat is een klacht?

Een klacht is een uiting van ongenoegen of vraag naar informatie of verduidelijking van een patiënt
(individueel of in groep) met betrekking tot de hulpverlening. Vragen, bezorgdheden, klachten, opmerkingen, reacties, conflicten, meningsverschillen en andere dilemma’s vallen dus onder “klachten”. Het recht om een klacht in te dienen staat omschreven in artikel 11 van de wet betreffende de rechten van de patiënt (22 augustus 2002). U kunt uw klacht rechtstreeks bij de betrokkene aankaarten of contact opnemen met de Ombudsdienst.

Wat is een medisch incident?

Een medisch incident is een onbedoelde gebeurtenis die tot schade aan de patiënt heeft geleid, had kunnen leiden of (nog) zou kunnen leiden als gevolg van een medische handeling, een hospitalisatie of een medisch onderzoek. In dit verband worden ook termen als ‘medisch incident’, ‘medische fout’ of ‘onbedoelde schade’ gebruikt. De patiënt, zijn vertegenwoordiger of de nabestaanden kunnen hiervoor een ‘medische klacht’ indienen. U kunt een medisch incident rechtstreeks doorgeven aan de betrokkene of contact opnemen met de Ombudsdienst. Ook gerechtelijke stappen of het indienen van een aanvraag tot tussenkomst bij het Fonds voor Medische Ongevallen zijn mogelijk.

Suggesties of positieve reacties

Naast klachten en vragen zijn natuurlijk ook positieve reacties of suggestie op je verblijf of het ziekenhuis welkom bij de Ombudsdienst. Ze kunnen een stimulans en hart onder de riem zijn voor de medewerkers.

We behandelen alle klachten met de nodige discretie. De Ombudsdienst probeert adviserend en bemiddelend op te treden binnen de wettelijke bepalingen. Je wordt tevens op de hoogte gebracht van het gevolg dat al dan niet aan je klacht wordt gegeven.

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.