Wil je een arts raadplegen? Maak dan steeds op voorhand een afspraak, al dan niet via je huisarts met een eventuele doorverwijsbrief. Via onze website kan je makkelijk online een afspraak maken. Doorzoek ons artsen- of specialismeoverzicht om de dienst te vinden waar je graag een afspraak wenst. Je vindt op elke artsen- en dienstenpagina zowel het telefoonnummer waarop je een afspraak kan maken, als de online link om meteen zelf een afspraak in te plannen.
Indien je bij een arts of een dienst online een afspraak kan inboeken, vind je de link naar de online agenda telkens bovenaan de specifieke artsen- of dienstenpagina.
Om online een afspraak te maken dien je de eerste keer een login aan te maken. Hiervoor heb je je rijksregisternummer en een e-mailadres nodig.
Van zodra je een login hebt aangemaakt, kan je deze telkens opnieuw gebruiken om een afspraak in te plannen. Ben je je wachtwoord vergeten, dan kan je via het loginscherm eenvoudig je wachtwoord opvragen of opnieuw instellen.
Eens je bent ingelogd, krijg je in de agenda van de arts alle mogelijke afspraakmomenten te zien.
Ja, dat kan. Indien je bij een arts of een dienst telefonisch een afspraak wil inboeken, vind je het telefonisch afsprakennummer telkens bovenaan de specifieke artsen- of dienstenpagina.
Hoe snel je een afspraak kan maken, hangt af van de agenda en beschikbaarheid van de arts. We proberen je steeds zo snel mogelijk te helpen!
Via het filmpje hieronder nemen we je al even mee door de verschillende stappen:
Afspraken worden vaak een eind in de toekomst ingepland, waardoor je soms het exacte tijdstip uit het oog verliest. Daarom sturen we patiënten standaard twee dagen op voorhand een herinnering via sms. Een afspraak die vergeten wordt, is immers onaangenaam voor zowel de patiënt als voor de dokter.
Bij je registratie in het ziekenhuis ontvang je een code waarmee je je in de wachtzaal digitaal kan aanmelden. Van zodra je je code gescand hebt zie je op de schermen in de wachtzaal jouw actuele wachttijden, uniek in West- en Oost-Vlaanderen. De wachttijd wordt berekend op basis van vorige afspraken en routines van de dokter.
Om de privacy te waarborgen tonen we op de wachtschermen geen namen, maar enkel jouw unieke code. Zie je dat de wachttijd aanzienlijk is of oploopt? Dan hoef je zeker niet in de wachtzaal te blijven. Je kan terecht in onze bistro - waar je ook jouw code kan scannen en wachttijden kan bekijken -, of je kan een wandeling maken rond het gebouw en de omgeving verkennen. Je behoudt sowieso jouw plaats in de wachtrij.
Blijf je toch in de wachtkamer, dan heb je keuze uit verschillende “wachtplaatsen”: van stoel, bank of zetel tot tafel waaraan je makkelijk even op de laptop of tablet kan werken. Dankzij ons snel WiFi-netwerk surf je net zoals thuis, of kan je perfect een serie of film streamen. Zo verloopt het wachten in de beste omstandigheden.
Afspraken worden vaak een eind in de toekomst ingepland, waardoor je soms de datum of het tijdstip uit het oog verliest. Daarom sturen we patiënten twee dagen op voorhand een herinnering via sms. Een afspraak die vergeten wordt, is immers onaangenaam voor zowel de patiënt als voor de dokter.
Als je niet op het afgesproken tijdstip op de afspraak aanwezig kan zijn, dan vragen we om dit uiterlijk 24u op voorhand te melden via het nummer 050 535 000. Bij een laattijdige annulatie, of indien je niet komt opdagen, kan de arts een 'no-show' vergoeding van 25 euro aanrekenen.